Mutiara Kata..

"Nafsu mengatakan perempuan itu cantik atas dasar rupanya. Akal mengatakan perempuan itu cantik atas dasar ilmu dan kepintarannya. Dan hati mengatakan perempuan itu cantik atas dasar akhlaknya."

Sunday, June 21, 2009

Cerita hari sabtu...

Setelah diofffer oleh Ina utk join kelas mekap, yesterday aku g redglow kt shah alam, nk blajar teknik mekap sbb aku ni mmg x reti langsung bab2 menghias diri.
Sepatutnya aku sampai kol 9.30 pg, tp oleh kerana terlambat bgn + hujan lebat kt area PJ, kol 11 br sampai redglow. Bile sampai, aku tgk annur tgh buat demo mekap pengantin, teruja aku..byk giler tools dier, So lps mkn nasi ayam yg bertaugeh dan tanpa kicap (haha..mmg pelik nasi ayam nih), proses transformasi bermula..Ina swh aku pakai contact lens..haha..jenuh gak ar annur utk pakaikan aku mende alah tu..tp berjaya gak akhirnya, pastu turn aku lak jadi model..wahhaha. Aku akui part yg plg susah bg aku mase nk letak eye liner..pastu masa letak bulu mata palsu pun rasa janggal giler..haha..tp lama2 pas tu rasa ok.
Ni lah hasilnya, haha..aku pon x caya bila tgk cermin..muehehhe..thanks to Ina & Annur for everything!

Dlm kol 4 camtu panda call tanya b ade ngan aku ke x sbb diorang dh nk gerak ke pnb darby park utk wedding preparation..rupa2nya b tertidur kt umah, cian dier..tidur x cukup sbb melayan anak buah kesayangan..hehe.
Aku sampai rumah dlm kol 4.30ptg, pastu terlelap jap..kol 5.30pm b call gtau dia dh otw ke gombak, kitorang plan jumpa kt pdg tmpt b selalu main tap, then aku pun bergegas mandi and siap utk ke gombak. Kol 7 lebih kitorang gerak dari gombak ke pnb darby park.
Dlm kol 8 camtu, kitorang bw pengantin ke tasik titiwangsa utk naik bot berhias.
Then pengantin dibawa dgn bot ke tapak eyes of malaysia.



Wedding reception diorang mmg gempak....congrats to Puteri & Panda!
Alhamdulillah, sumer berjalan ngan lancar.
I wish i could have one someday...



To Panda & Puteri, selamat pengantin baru, moga berkekalan hingga ke akhir hayat.

4 comments:

arlinaroslimathassan said...

u are most welcome dear!
tatau pun adas belog. pasni kita berkawan di alam nyata dan alam maya!!!!!!!!!!!!!!!!

hanimichi said...

hehe, sure!
blogging ni bagus untuk luahkan perasaan..kan kan kan?

smashlee said...

pergh! len trus muka hang.. aku ni pn x mekap sgt.. so aku raser those yg mmg x mekap ni, skali mekap mmg cm jd org len trus kn??

hanimichi said...

tu le tuh..
aku pon x kenai diri sendiri dah masa tgk kt cermin..
hehe