Mutiara Kata..

"Nafsu mengatakan perempuan itu cantik atas dasar rupanya. Akal mengatakan perempuan itu cantik atas dasar ilmu dan kepintarannya. Dan hati mengatakan perempuan itu cantik atas dasar akhlaknya."

Sunday, August 16, 2009

Ada hikmah disebaliknya..

Heard one song just now..Hikmah..omg, terasa kerdilnya aku..

HIKMAH

Subhanallah…Walhamdulillah…
Astaghfirullah …Wallahu akbar…
Subhanallah…Walhamdulillah…
Astaghfirullah…Hasbi Allah…

Di tepi kerinduanku…
Memandang hampa pada dunia…
Ku hanya orang biasa…
Tak lepas dari rasa kecewa…

Hanya pada-MU tempatku mengadu…
Pahit yg kini menyiksaku…
Aku percaya tiada yg sia-sia…
Semua kan ada hikmahnya…

Subhanallah…Walhamdulillah…
Astaghfirullah …Wallahu akbar…
Subhanallah…Walhamdulillah…
Astaghfirullah…Hasbi Allah…

Angan yg membalut mimpi…
Dulu melukis nyanyian hati…
Ku hanya orang yg kalah…
Satukan hatiku yg terbelah…

Hanya pada-MU tempatku mengadu…
Pahit yg kini menyiksaku…
Aku percaya tiada yg sia-sia…
Semua kan ada hikmahnya…


Ya Allah, alangkah malunya aku dgn diri sendiri, aku x tahu bersyukur dgn nikmat kurniaanMu, setiap hari ada saja yg x kena di hati, ada saja yg menghiris jiwa..aku terlalu emosi, aku terlalu ikutkan perasaan, aku selalu mengadu itu dan ini..hmm, ternyata aku sgt kebudak-budakan..

Aku sentiasa yakin dan percaya bahawa aku tetap ada di hatinya, aku percaya kepadanya..namun terkadang, hati ini sentiasa cemburu bila ada terbaca catatan rakan2nya di laman facebook..setiap hari aku menangis, bertanyakan dgn diri sendiri kenapa dan kenapa..namun masih tidak temui jawapan yg pasti, kerana jawapan itu hanya ada pada Allah SWT..

Demi Allah, aku sgt cintakan dia..
Sekarang aku sedar, seharusnya aku bersyukur, Allah temukan aku dgn dia..walaupun hingga saat ini masih belum ada kata putus utk bersama selamanya dgn ikatan yg sah, namun dialah yg selalu mengembirakan hatiku, mungkin ada sebabnya kenapa dia susah utk mengucapkan cinta, namun aku yakin ada hikmah disebaliknya, aku seharusnya bersyukur, masih ada yg sudi mendampingi diri ini yg serba kekurangan, yg masih mencari diri sendiri, yg sentiasa mencintai dan berusaha utk dicintai..

Aku ingin menjadi Hanimichi yg baru..
Hanimichi yg matang dlm pemikiran..
doakan aku wahai teman..
assalamualaikum..

No comments: