Mutiara Kata..

"Nafsu mengatakan perempuan itu cantik atas dasar rupanya. Akal mengatakan perempuan itu cantik atas dasar ilmu dan kepintarannya. Dan hati mengatakan perempuan itu cantik atas dasar akhlaknya."

Tuesday, April 6, 2010

Jgn merungut...

Aku ni diantara owg2 yg suka merungut x tentu pasal..

" Esh..nape la aku keje kt tmpt yg mcm ni?"
" Adoi, hujan la plak.......camne nk balik ni"
" Nape la aku x kaya2 lagi ni.."

Mcm2 lagi la yg x puas di hati.....

Hmm..byknya setan dlm diri kan....

Pastu aku terbaca mutiara kata yg sgt menginsafkan..

"sentiasalah berbaik sangka pada Allah dlm apa jua keadaan sekalipun, sesungguhnya kasih sayang Allah itu mendahului kemurkaanNya.."

Sepatutnya aku kene bersyukur sbb ada pekerjaan ttp, bersyukur sbb Allah turunkan hujan utk sejukkan bumi, bersyukur sbb Allah masih kurniakan rezeki...
Sesunggunya Allah lebih tau apa yg terbaik utk kita semua..

Ya Allah, ampunilah segala dosa hambaMu ini..Amin.

Note: Aku sekadar berkongsi pengalaman..yg baik dijadikan teladan, yg buruk dijadikan sempadan..sama2lah kita berhijrah utk jadi yg lebih baik dari hari2 sebelumnya..insyaAllah.

No comments: