Mutiara Kata..

"Nafsu mengatakan perempuan itu cantik atas dasar rupanya. Akal mengatakan perempuan itu cantik atas dasar ilmu dan kepintarannya. Dan hati mengatakan perempuan itu cantik atas dasar akhlaknya."

Monday, July 27, 2009

perihal soklan yg buat owg sakit ati tahap mentibang..

ramai yg asik bertanya..

1. ko bila nk kawin??
2. kamu ni nak membujang sampai bila.....
3. bila hg nk settle down?
4. bila nk jamu nasik minyak kenduri hg?

berikut adalah soklan2 yg plg maleh owg nk jawab..
kalo dh ska sgt tanya soklan yg diluar jangkauan manusia utk jawab, baik tanya soklan yg seperti berikut..

1. ko bile nak mati?
2. kamu ni nak idup sampai bila?
3. bila hg nk rest in peace?
4. bila nak jamu nasi kenduri arwah hg?

sebenarnya 4 soklan yg pertama dan 4 soklan yg kedua adalah lebih kurang sama...cumanya yg pertama tu sedap sket nk tanya..yg kedua lak agak siot untuk ditanya..

sebab2 aku tulis camni adalah kerana..
jawapan utk soklan2 tu suma sama..
semuanya ketentuan Allah..
aku x tau bila aku akan kawin..sama gak dgn aku x tau bila aku akan mati..
so lu pikirlah sendiri..

14 comments:

Afzan said...

setuju!! setuju!!

dorg yg suka bertanya tu, sebenarnya penyebok hal org.. hahahaha

dorg tu yg bodoh sebenarnye.. kalo pun kita ada jawapan utk soklan2 dorg tu, takan semuanya kita nak hebahkan.. bengong!! tu pun tak bley nak pikir..

sory michi.. emo pulak.. hihi

hanimichi said...

afzan, ye btol..
diorang pandai ckp sbb anak2 diorang/diorang sendiri dh jumpa jodoh masing2..cuba kalo blom..musti diorang pun hangin kalo ditanya soklan2 mengong camtuh..

Miss PIJAOSIX said...

laju ko setuju eh nor..hehheee
biar lambat asalkan selamat..
doa byk2..jodoh n pertemuankan kat tangan tuhan..

moge kite same2 ditemukan jodoh..
AMIN...

Afzan said...

yela fiza.. mmg 100% betol apa yg michi kata tu.. aku telah mengalaminya saban waktu.. ekek

michi.. lenkali kalo dorg tanya soklan gini, saya nk jwb "tak bosan ke asik tanya soklan sama? apsal tak tanya bila nor nak mati?"

hahahahahaa...

biarkan dorg.. sabar & doa byk2.. moga2 giliran kita akan tiba jugak..

mmg trasa "ke-lonely-an" itu tp ku teruskan jua hidup ini.. eceh!!

KITA TETAP OK... KAN??? ;)

hanimichi said...

pija:
Doakan aku dan si dia cpt2 tawen yee..hehe. Aku doakan yg sama gak utk kowang..
Meh pakat2 doa sesama eh..aamiiin.

Afzan:
ekceli aku dh penah jawab camtu..last2 dia kata aku kuang ajau..lantak ar...sape swh tanya..huahuahua..

ahaks..
apapun, idup musti terusss..

Afzan said...

uish.. braninyer michi.. pengalaman saya pulak, sekali dua kena soal, saya masih boleh senyum & jwb baik2.. masuk org ke-3, saya jwb "sukati nor la.. takyah kawen pun takpe.." kdg2 kan michi, trasa taknak balik kg & ngadap sdara mara & makcik2 kt kg tu.. malas nk ngadap soklan depa.. takut nnt bila terkasar bahasa dgn dorg, kena cap kuang ajau.. mcm yg michi penah kena.. so far, saya belum penah lg jwb kasar2 tp rasanye masa saya akan tiba jugak la.. biar dorg senyap tros lepas ni.. heeee

hanimichi said...

ahaks, sy xde la ckp camtu ngan mak2/tok2 sedara or yg pangkat2 mak2 nih..uish, mmg kene sepak laju2 ar kalo terkeluar camtu..
tp kalo ngan sepupu sepapat/jiran2 yg x berapa senior..mmg sound direct je..senang citer. kalo ngan level mak2/tok2 sedara yg tanya bila nak tawen, sy just jawab "esok", pastu senyum 2 saat, pastu cari jalan selamatkan diri.. ahaks..

bukan apa, mak sy pun xde nk tanya menda2 camni..diorang lak sibuk lebih2..adoiai..

Afzan said...

oo gitu rupanya.. betol3x.. mmg kena sentiasa cari jalan selamatkan diri dr mak2/tok2 sdara ni..

hah! sama la kita.. mak saya pun takde nak tanya mende2 tu.. hehe

moga2 Allah permudahkan & cepatkan jodoh michi & si dia .. amin amin

hanimichi said...

Amin!
mekacehh..sy doakan utk awak gak..

arlinaroslimathassan said...

betul2!
nape dorg ni sebok sgt hal org...tapi kalau tanya dgn bahasa nk tanya saje xpe. ni siap tanya ala2 sarcastic.
kwn ina pernah kena tanya mcm ni:

Orang tanya:Sampai bila ko ni nk membujang..bila nk jadi bini org pulak?
Kwn ina jwb:Sampai bila ko ni nk jadi bini org...bila nk jadi janda pulak?

mmg ternganga org tanya tu...mmg best!

xpe asma. kita paham perasaan awk. semoga dpt jodoh yg baik2.
ameen.

hanimichi said...

hahaha! best tol jawapan kwn ina tuh.
apapun, thanks sbb doakan sy, really hope that mohamed idris is the one for me =D
love him so muchy!

hanimichi said...

aamiiin! hehe.

smashlee said...

100% agree!! aku dh penat! tp aku xleh nk jwb cmtu sbb even mak aku yg sibuk..

hanimichi said...

owh, kalo omak sendiri yg tanya..susah ar sket..tp xpe, niat mak ko tu baik..cuma kita lak yg x tau nk jawab camne..ahaks!