Mutiara Kata..

"Nafsu mengatakan perempuan itu cantik atas dasar rupanya. Akal mengatakan perempuan itu cantik atas dasar ilmu dan kepintarannya. Dan hati mengatakan perempuan itu cantik atas dasar akhlaknya."

Thursday, July 17, 2008

All about Hanimichi..

Assalamualaikum to all readers..
Aku br je berjinak2 dlm dunia blog nih, best gak eh, leh luahkan perasaan kt cni, bleh kongsi apa jua cerita..and perhaps, leh kongsi ilmu kt cni..

Let me intro myself, I'm Hanimichi, nama penuh Asma Hani binti Jamaludin tp mesra ngan panggilan Hani. Aku dilahirkan di Kulim, dibesarkan pun di Kulim gak..selama 29 thn aku hidup, aku x pernah berpisah ngan my mom..erm, aku pernah ar tinggal kt asrama masa form 5 dulu tp since my parent selalu g jenguk aku kt sane, so consider x berjauhan ngan mak gak ar kan..hehe..

My 1st school is SRK Tunku Abdul Malik, sekolah menengah lak kt SM Sultan Badlishah, so sapa2 yg pernah skolah situ dulu especially class of 1996, do contact me ya..leh gak wat reunion someday :D

Perjalanan idup aku dulu agak susah, aku x berpeluang melanjutkan pelajaran ke universiti bcos family aku bkn org senang, aku terpaksa memberi laluan utk adik2ku belajar..masa dulu bkn senang nk dptkan pinjaman pelajaran mcm skang ni..tp alhamdulillah, lpas aku keje kt intel, aku berpeluang melanjutkan pelajaran secara sambilan..aku amik BTEC HND in EE kt PSDC, dan insyaAllah, kalo ada rezeki, aku nk wat degree lak nnt..

Aku skang keje kt Intel Kulim as software module validator. Hmm..mmg best keje kt cni tp pressure dia pun leh tahan best gak ar...hehe. Biasa ar kan, mana ada keja senang dlm dunia nih, tp sedar x sedar, dh 11 thn aku keja kt cni, pergh..lama giler..maybe someday aku akan berhijrah keluar dari kulim, who knows.. ;)

Aku ni jenis yg simple dlm apa jua segi, dressing pun simple je, aku x ske marah2, aku percaya xde masalah yg xleh dibawa berbincang..muzakarah itu adalah jalan terbaik utk menyelesaikan masalah. Aku lebih suka fikir menda2 yg simple, agak lembut hati dan pendek kata, mmg simple lah aku ni..hehe.

Utk isi masa lapang, normally aku surf web, g men bowling ngan kengkawan (sebulan sekali), g jogging waktu ptg ( ari sabtu ngan ahad je..hehe), dan skang ni dh ade hobi baru, tulis blog :D.
Dulu aku rajin gak join extreme activities such as rafting, caving, etc tp skang ni bile dh nak mencecah 30-an, rasa malas lak..

My love life...selama 29 tahun ni, hanya 3 kali aku bercinta, 1ts love masa umo 25, 2nd love masa umo 28 dan ini yg ke3, harapan aku semoga ini adalah yg terakhir dan selamanya, cos i love him so much.

No comments: