Mutiara Kata..

"Nafsu mengatakan perempuan itu cantik atas dasar rupanya. Akal mengatakan perempuan itu cantik atas dasar ilmu dan kepintarannya. Dan hati mengatakan perempuan itu cantik atas dasar akhlaknya."

Saturday, July 26, 2008

Saturday, 07/26/2008


Dear diary..tanggal sabtu, 26hb Julai, 2008..

walaupun ari ni x keja, aku bangun agak awal ari ni, selalu lpas subuh aku tido balik tp ari ni x sbb aku kena g tlg cousin aku pindah umah..kol 7 lebih abg aku sampai, so trus bertolak ke Bertam. Sampai sana, nmpk paksu aku senyum je kt dpn pagar, cian dier, demam2 pun sanggup gak dtg dari alor star utk bantu apa yg patut, langkah je dlm umah, mak aiii..byknya barang nk kena kemas..huhuh..tp ok lar, oleh sbb breakfast sedap, kerja pun pantas gak ar..ehehhehe. Tp mmg salute ar kt cousin aku, dlm sibuk2 kemas pun smpt lagi masak nasi tomato, ayam masak merah ngan dalca.

Dlm kol 11 pg lori sampai, aku xde tlg byk sgt sbb bab angkut mengangkut ni keje owg lelaki, hehe. Keje aku babysit anak sedara aku, fahmi. Dier pun dh nmpk cam ngantuk sgt, so lpas bg dier tido, aku pun ikut skali tido..haha...terlelap kejap je la..ngantuk sgt. Lelap pun dlm 10 min je, lpas tu aku bgn tlg ape yg patut. Igt nk stay sampai ptg, tp kebetulan ari ni ade sesi persekolahan, anak sedara aku, along ngan angah balik skolah kol 1.15, so abg aku decide nk balik kulim kol 12.40 t.hari...nasi tomato, ayam masak merah ngan dalca pun tapau je, x smpt nk mkn kt sane.

Lebih kurang 1.10, kami sampai kulim, lpas amik along ngan angah, trus balik umah.

hadoi..letihnye..sampai umah, lepak jap, solat zohor, layan cite korea kt crunchyroll.com sampai kol 4 lebih, pastu aku tido jap sampai kol 5.

Lpas asar, aku lepak jap ngan mak kt living room sambil tgk tv, tetiba windu lak kt b, so call dier jap, then aku join mak aku nengok cite soleha kt tv9.

Then kemas bilik sket2, cari stokin yg ilang, lipat baju...kemas ape yg patut..pastu sambung tgk tv, hehe. Sedar2 dh kol 8.10 mlm, cpt2 g settle maghrib, elok2 abis je solat, b call..hehhe.

Lpas tu aku online sampai le skang sambil2 tgk cite Cinderella 3 kt disney channel...

Kesimpulannye, aku puas ati ngan perjalanan hari ni..owh, aku lom wat isyak lagi, ok lah, sampai sini dulu.....harapnye esok lebih baik dari ari ni..insyaAllah.

No comments: