Mutiara Kata..

"Nafsu mengatakan perempuan itu cantik atas dasar rupanya. Akal mengatakan perempuan itu cantik atas dasar ilmu dan kepintarannya. Dan hati mengatakan perempuan itu cantik atas dasar akhlaknya."

Monday, September 28, 2009

best x raya taun ni?

selamat hari raya buat semua pembaca..
alhamdulillah, aku selamat sampai ke PJ pada awal pagi khamis yg lepas.
kemalangan jalan raya semakin meningkat taun ni, erm, kalau tgk semula cara2 pemanduan pengguna2 lebuh raya masa aku balik rabu malam lepas, mmg x hairanlah dgn angka statistik tu. ada yg memecut x igt dunia, ada yg drive 60km/j di lorong plg kanan, ada gak superbike yg mencelah2..adoi! mmg bahaya. x dinafikan, aku bukan pemandu yg sempurna, tp sekurang2nya aku bertimbang rasa, bukan puji diri sendiri tp inilah kenyataannya. pada pendapat aku, pemandu yg memandu terlalu perlahan di lane kanan sewajarnya dikenakan tindakan, secara x langsung, mereka ini boleh menyebabkan kemalangan jalan raya. oklah, malas nk crita pasal sikap2 pemandu kita ni..tukar topik raya lak yer.

secara peribadi, aku rasa bahagia skali, ini tahun ke 2 aku beraya dgn buah hati, walaupun kitorang beraya di kg masing2 tp feeling yg best tu still ada..sblm balik, aku sempat beraya dgn b, minta ampun atas segala salah & silap, mohon dihalalkan segalanya, ucapkan terima kasih atas segala curahan kasih sygnya terhadap aku..sesungguhnya aku bersyukur pada Allah kerana dikurniakan seorang buah hati yg teramat wonderful! moga perhubungan ini dirahmati Allah SWT dan moga dinaiktaraf ke peringkat2 yg seterusnya..amin!

inilah kali pertama aku merasa suasana balik kampung..mmg best perasaan tu. terbayang2 wajah mami masa aku drive balik ke kulim, rindu sgt2. 6 hari di kulim aku manfaatkan seadanya. Raya pertama di kulim, raya ke2 di alor setar, raya ke 3 aku ada reunion ex-smsb di rumah elleni & shama, raya ke 4 pun ada beberapa open house lagi yg aku smpt singgah. Kol 6.30 aku balik rumah utk rehat sbb mlm tu dh nk gerak balik ke KL.

secara keseluruhannya, raya taun ni sederhana saja, seperti taun2 lps..bagi aku, raya xkan semeriah masa arwah abah ada dulu, walaubagaimanapun, raya taun ni diserikan dgn org baru, nur husnina amirah, anak sulung adik aku, ditambah dgn keletah fahmi..so secara tidak langsung, terubat kesedihan kitorang sekeluarga. sesungguhnya kami semua teramat rindukan arwah abah. al-fatihah.

5 comments:

smashlee said...

pasni bley lg merasa 'balik kg' tu.. hehehe aku every year pn kt mesia dlu blk kg... tp since skrg hang kt kl, hang kire drive ikut arus ah.. jem pn sesame.. aku dlu je melawan arus :D

best nyer hang dpt raye ngan b hang.. aku raye 1st ngan dear aku, tp aku kt cni & dier jauh nun disane.. xraye, kne keje plak tu.. so kesimpulannye, raye yg xcm raye pna der....

hanimichi said...

ahaks, xpe, suatu masa nnt, moga kita leh beraya ngan buah hati together2 forever2, dgn status yg diupgradekan....hahhaa.
insyaAllah. Amin!

smashlee said...

Ameen!!! :)

Miss PIJAOSIX said...

amin...
harap2 tahun dpn sudah pun diupgradekan..

hanimichi said...

ahaks, meh aminkan ramai2..moga termakbul hendaknya..