Mutiara Kata..

"Nafsu mengatakan perempuan itu cantik atas dasar rupanya. Akal mengatakan perempuan itu cantik atas dasar ilmu dan kepintarannya. Dan hati mengatakan perempuan itu cantik atas dasar akhlaknya."

Saturday, August 16, 2008

Saturday, 08/16/2008 - ( " ,)

Dear diary..
td lps masuk waktu maghrib, bermulalah hari Nisfu Sya'aban (15 Sya'aban), esok igt nk puasa tp byk lak jemputan kenduri..huhu..kenduri umah best fren lak tu, serba salah aku..

ok, nk crite perjalanan hidup aku hari ni..
pagi ni aku bgn cam biasa..kemas bilik, cari stokin yg hilang, kemas itu, kemas ini & sembang ngan b jap, ari ni x masak sbb ade kenduwi, so mlm br masak, itu pun kalo lapar lagi..sebenonye aku pun x brape kenal pengantin baru yg merangkap 2 pupu aku ni, umah pun x penah g, dan masalahnye lagi, diorang jmpt melalui phone je, kad pun xde, so susah sket ar nk cari umah..yg aku tau kenduri tu kt tmn ria..hmm..agak familiar tmn tuh. niat di hati nk g awal sane awal sket, tp memandangkan hujan agak lebat and nk tunggu abg aku balik keje dulu, so relax jap kt umah. dlm kol 2 abg aku call, dier still kt penang & akan lambat sbb jln jammed giler..hadoi..susahnye camni, then aku call uncle aku tanyakan direction, tp mcm susah je jln dier..huhu..then mak aku ckp, xpelah..jom try g cari dulu..kalo x jumpa kita balik, so kitorang pun bertolak dlm kol 3.30pm. kakak aku yg drive sbb dier x ske cara aku drive, huhu...masalahnye lak, kakak aku ni jenis yg x igt jln..nk g sg petani pun x confident, so aku ar jadi co-pilot kt sblh. cari punya cari..jumpa satu tmn ria..hmm..uncle aku ckp, mula2 akn jumpa masjid dulu, pastu jumpa sekolah menengah tmn ria jaya..
hmm..masjid dh jumpa..tp btol ke masjid ni...tmn yg aku jumpe tu tmn ria indah, bukan taman ria jaya..hadoi..pening dh. then drive dpn sket jumpe kedai2, so aku g tanya uncle tuh, hehe..dier kate, why u nak pegi skolah tu, ari ni sabtu, cuti..hahahhaa...aku bkn nk g skolah tu, aku nk g umah kenduri yg kt depan skolah tu..haha..lawak ar tauke tuh..aku pun explain ar kt dier..then dier ckp, u pegi depan lagi..sana ada traffic light, u turn left..lpas tu u jln terus saja....then u tanya org kt situ, cos i pun x sure sekolah tu kt mana..hahaha..adoi..sabo je la. okes, thanks uncle..kire menolong gak ar walaupun lawak..hahaha.
kitorang pun truskan perjalanan..lapo bagai nk gile dh, umah x jumpe lagik..uwaa..
drive punya drive..jumpa kelab cinta sayang...pastu trus lagi jumpa The Carnival..lor...camne nih, aku call uncle aku lagik, pastu dier ckp..looor...sape swh g sampai ujung sana..hehe..sblm sampai kelab cinta sayang tu ade simpang ke kanan..papan iklan besar gambar sultan kedah..kene masuk simpang tu..br akan jumpa masjid baru, then masuk kiri, pastu kt sblh kanan akan nmpk sekolah tu..umah pengantin btol2 dpn skolah...
hahaha...dh terlajak..so wat u-turn..kol 5 baru jumpe nasi kenduri..hahahah..
lpas mkn, sembang2..then kol 5.45 ptg aku bg signal ajak mak balik..bkn ape, takut terlewat lak nnt..x smpt nk sembang lelama ngan sedara2..huhu..xpe, raya nnt bleh lagi, insyaAllah.
tepat jam 6.35ptg, kami sefamily selamat sampai ke tmn selasih..
penat..tp best, sbb makan sedap..hehe.
lpas solat maghrib, baca yasin, then sambung solat isyak..pastu layan astro jap..
skang ni tgh tgk mcm-mcm aznil..geli buah pinggang aku gelak..wahhahahha...lawak tahap mentibang tuu..
oklah, sampai sini dulu, esok aku tulis lagi eh..
daa...
wassalam.

3 comments:

Salma said...

Asma, usually visit their blogs and thought very beautiful.
congratulations!

Anonymous said...

semlm nifsu syaban? xckp pun

hanimichi said...

erm, rasa mcm dh ckp kt b..hehe..syg lupe kot..hehe..