Mutiara Kata..

"Nafsu mengatakan perempuan itu cantik atas dasar rupanya. Akal mengatakan perempuan itu cantik atas dasar ilmu dan kepintarannya. Dan hati mengatakan perempuan itu cantik atas dasar akhlaknya."

Thursday, August 7, 2008

Thursday, 08/07/08


Dear diary..
smlm x smpt nk update blog..lgpun x byk mende yg berlaku yesterday.
ari ni..08/07/08..bgn pagi td dh rasa x sihat, but aku still g keje..breakfast kol 8.10am, mkn meehun sup je, rasa segar sgt sbb minum sup panas pepagi..
biasa ar sup aku, sejernih salju..hahaha..xde campur ape2 sbb aku xleh mkn pedas..
dlm kol 9 lebih dh rasa lain mcm, mane dgn air cond yg sejuk giler..dh mcm kt north pole lak, kaki pun dh ngeletar, huhu..demam agak tinggi, so aku ckp ngan kakak nk balik during lunch time, mintak tlg dier antarkan sbb aku carpool ngan dier, kalo aku drive ari ni dh lama aku balik...
sambil2 wat keje, aku call skynet utk tanya pasal package delivery ke Berjaya Hills..huhu..sabo je la, package tu dh sampai kt Bentong on yesterday, 9.15am, then diorang ckp xleh deliver yesterday cos their driver was on MC, aku actually hangin gak cos yg jawab tipon tu x phm ckp aku..even aku speaking english pun dier x phm...rasanya mamat ni bkn owg m'sia..hadoiyai..mmg menguji kesabaran ar..
bile aku call ari ni, diorang ckp bleh anta before 1pm. so aku pun ok ar...kol 11 camtu aku call lagi, but this time aku call customer service line, tetibe diorang ckp xleh anta ari ni lak sbb delivery ke tmpt tu just 2 kali je sehari, and diorang 'terlepas pandang' package aku tuh..so esok pagi je leh anta.. "WHATTTT?????!!!!" hadoiii..mmg rasa panas je muka & telinga biler dgr reason yg camtu..then aku mula nk tinggi suara..aku ckp package ni mesti sampai kt berjaya hills b4 5pm. Bknnye x kasi tau yg mende tu urgent..dlm official website tu beriye2 letak mission - Providing "Fast, Accurate & Reliable" (FAR) Express Service To Our Clients Everywhere On Earth..yeah right!!
Kol 12.30 aku pack brg2 nk balik, mase dlm keter, diorang call ckp package ni akn dihantar mcm yg dijanjikan..then aku swh diorng keep updating the status from time to time sbb package ni super urgent.
Huhu..hangin je aku mase otw balik umah td..
sampai umah, lpas mkn ubat, aku tido dari kol 3pm sampai kol 4.30ptg td..
Then dlm kol 5 lebih owg skynet call ckp diorang dh settlekan ngan b, so b akn g collect kt Bentong sbb kalo nk tunggu diorang antar, maybe dlm kol 7 br sampai..lor..pulak....kater nk antar sblm kol 5...huhu..bknnye x bayar service charge, last2 kene g amik sendiri..cian b..
hari ni mmg tinggi gak ar blood pressure aku rasanya..asik marah owg je..
hehe..bgn tido td mcm di awangan je, skang ni pun ade mamai sket, biasa ar, mabuk ubat..hehe..now alhamdulillah, demam dh reda..td ber'vcall' ngan b, he was at bentong, kt ctu ade 3G, ahhaha..panic aku, kelam kabut aku g pakai tudung..wahhaha..terubat rindu aku..caaayannngggggg b sgt2, muahhs!

No comments: