Mutiara Kata..

"Nafsu mengatakan perempuan itu cantik atas dasar rupanya. Akal mengatakan perempuan itu cantik atas dasar ilmu dan kepintarannya. Dan hati mengatakan perempuan itu cantik atas dasar akhlaknya."

Sunday, August 17, 2008

Sunday, 08/17/2008

Dear diary..
assalamualaikum readers sekalian..
hari ni hari minggu, x byk aktiviti yg aku buat ari ni melainkan attend kenduri kawin..hehe.
kol 1 td aku g kenduri kt umah wati, bukan kenduwi dier tp abang dier..aku malas nk pakai baju yg colorful so aku just pakai baju kurung hitam ngan tudung coklat..mekap pun x..simple giler..
bila sampai je, alamak, nk parking kt ne nih, penuh ar..xkan nk parking dpn umah owg, hmm..pusing 2 kali br dpt parking..pastu aku trus masuk umah cari wati dulu..mase tu pengantin dh sampai, dh abis mkn pun..
pengantin mmg sepadan, mcm pinang dibelah dua, berpakaian songket warna merah tua, dan sumer anggota keluarga diorang sedondon kaler merah..hehe..
oleh sbb aku dtg sowang, and diorang buat mkn hidang, so aku kene ar cari owg bg cukup korum..mula2 tu ada member wati 2 org, then lpas tu mase cari meja, jumpa lak geng bowling aku, champ ngan member dier..so member wati join diorang mkn, then aku leh? huhu..xde partner gak.. ape lagi, aku swh wati mkn skali ngan aku..makan mmg best, ade ayam masak merah, jelatah, pesamah daging, gulai daging, air sirap & buah oren. x smpt nk amik pic hidangan sbb lapo sgt, sampai2 je trus makan..hehe. lpas mkn and borak2, aku masuk dlm umah tgk pelamin & bilik tido, wati ckp diorang wat simple je pelamin tu, just utk amik gambar, diorang xnak sanding..erm, ok gak ar..bg aku, less is more, right?
bilik tido lak kaler kuning...mmg simple ar kali ni, masa wani kawin dulu mmg meriah giler tp kali ni mmg cukup sederhana, oh ya, lupe nk gtau, wani tu kakak kembar wati, member skolah aku gak..
lpas sessi bergambar, aku lepak jap sembang2 ngan wati, tanya pasal cite terkini..hehe..borak sampai kol 3 lbh then aku pun mintak diri utk balik..
secara keseluruhan, aku puas ati ngan suasana kenduri umah wati, 1st sbb buat mkn hidang, aku mmg ske mkn mcm ni daripada buffet, 2nd, layanan sume ahli keluarga mmg tip top, maybe sbb aku mmg kenal benar ngan family ni, and lastly, lauk sume sedap..ahhahaha..
oklah, nk layan zombi kampung pisang jap, ske beno aku nengok cite ni walaupun dh berpuluh2 kali kuar kt astro..
okes, peace on earth..
wassalam.

2 comments:

mohad said...

salam.. apa khabar...

hanimichi said...

salam, alhamdulillah, sihat :D